Výzva NPO / MPSV: Rozvoj a modernizace materiálně technické základny sociálních služeb
- Datum ukončení příjmu žádostí: 31. července 2022 – 30. 9. 2022 – 30. 11. 2022 – při dvojnásobku alokace může být výzva zastavena
- Ukončení realizace: srpen 2025
- Alokace: 2,8 mld. Kč na projekty zaměřené na sociální péči, podpora: 100 %
- Minimální a maximální výše dotace: 10 mil. – 80 mil. Kč (bez DPH)
- Udržitelnost: 10 let
Odkaz na výzvu naleznete zde.
Cíl výzvy
Výzvou bude podpořen vznik nebo navýšení kapacity těch pobytových ústavů pro seniory, jejichž klienti jsou zcela odkázáni na pomoc nebo na dlouhodobou intenzivní péči. Součástí těchto aktivit bude do roku 2022 zajištěn systém mapování potřeb a bude přijat akční plán pro deinstitucionalizaci.
Podporované aktivity
- nákup nemovitostí včetně pozemků,
- výstavba, rekonstrukce a úpravy objektu, či zázemí pro poskytování sociální služby
Projekty se zaměří na podporu infrastruktury pouze níže uvedených služeb sociální péče dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách:
- Osobní asistence – pouze na území hl. m. Prahy;
- Pečovatelská služba – pouze na území hl. m. Prahy;
- Odlehčovací služby – celá ČR (mimo hl. m. Prahu) pouze v pobytové formě; v celkovém rozsahu pouze na území hl. m. Prahy;
- Centra denních služeb – pouze na území hl. m. Prahy;
- Denní stacionáře – v případě, že jsou součástí objektu, kde je poskytována pobytová služba – platí pro území ČR mimo Prahu. Pokud v objektu, kde je umístěn denní stacionář, není poskytována i pobytová služba, pak platí pouze na území hl. m. Prahy;
- Týdenní stacionáře;
- Domovy pro osoby se zdravotním postižením;
- Domovy pro seniory;
- Domovy se zvláštním režimem;
- Chráněné bydlení.
Indikátory
- POVINNÝ: bezbariérově upravené budovy (min. 1)
- Výběr z těchto: nově realizovaná lůžka v rámci jednoho zařízení (min. 4), zařízení, ve kterém došlo ke zvýšení počtu lůžek (min. 4), počet klientům, kterým může být služba poskytnuta vznikem zázemí (1/6), počet klientům, kterým může být služba poskytnuta rozšířením zázemí (1/6)
- Výběr z těchto: počet nových staveb sociální infrastruktury, jejichž potřeba primární energie je alespoň o 20 % nižší než požadavek na budovy s téměř nulovou spotřebou energie (min. 1), počet renovací staveb sociální infrastruktury, které v průměru dosahují buď alespoň 30 % úspor primární energie, nebo alespoň 30% snížení přímých a nepřímých emisí skleníkových plynů (min. 1), jiné energeticky účinné renovace staveb soc. infrastruktury, které v průměru nedosáhnou alespoň 30 % úspor primární energie, ani alespoň 30% snížení přímých a nepřímých emisí skleníkových plynů (min. 1)
Environmentální indikátory: snížení konečné spotřeby energie u podpořených subjektů, snížení emisí CO2, úspora primární energie
Cílová skupina
Osoby sociálně vyloučené či ohrožené sociálním vyloučením, osoby se zdravotním postižením, senioři.
Žadatelé
- Kraj, obec, dobrovolný svazek obcí, příspěvková organizace, další právnické osoby, organizační složky státu (dále jen OSS) a jimi zřizované příspěvkové organizace (dále jen PO OSS), spolky, obecně prospěšné společnosti, ústavy, církve, církevní organizace a církevní právnické osoby, nadace a nadační fondy
- Zakladatelem výše uvedených nestátních neziskových organizací (tj. spolku, obecně prospěšné společnosti, ústavu, nadace a nadačního fondu) nesmí být podnikatelský subjekt (obchodní společnost– s.r.o., a.s. apod., podnikající FO).
Hlavní způsobilé výdaje
- výstavby, přístavby, nástavby nových budov sloužících k poskytování registrovaných sociálních služeb, či jejich zázemí (včetně vývařoven);
- stavební úpravy (rekonstrukce, modernizace apod.) stávajících budov sloužících k poskytování registrovaných sociálních služeb;
- vytvoření zázemí pro poskytování registrovaných sociálních služeb ve vazbě na základní činnosti sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách a Vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů;
- administrativní zázemí/kanceláře včetně jejich vybavení pro výkon sociální služby;
- zeleň v okolí budov a na budovách (vegetační střechy a fasády, aleje, hřiště, sportovní hřiště a parky);
- výdaje vázané na energetické úspory
- vybudování a stavební úpravy souvisejících inženýrských sítí (vodovod, kanalizace, plyn, elektrické vedení) v rámci stavby
- nákup pozemku (celého nebo jeho části) určeného pro výstavbu nové stavby, která bude sloužit poskytování sociálních služeb;
- nákup stavby (celé nebo její části), která bude sloužit poskytování sociálních služeb, včetně pozemku, jehož je součástí, a která bude v rámci projektu zrekonstruována tak, aby dosáhla parametrů daných relevantními kritérii přijatelnosti;
- nákup stavby určené k odstranění; nákup stavby určené k odstranění nemůže být jedinou aktivitou projektu a předchází demolici jako předpokladu nové stavby a výstavbě stavby, která je hlavním způsobilým výdajem projektu;
- demolice jako předpoklad nové stavby; demolice nemůže být jedinou aktivitou projektu a předchází výstavbě stavby, která je hlavním způsobilým výdajem projektu.
Vedlejší způsobilé výdaje
- pořízení vybavení pro zajištění provozu zařízení s odůvodněnou vazbou na poskytování sociálních služeb (dlouhodobý a krátkodobý hmotný a nehmotný majetek) dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách a vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů;
- kompenzační pomůcky pro výkon přímé práce s klientem, a to ve vztahu ke kapacitě sociální služby;
- zdravotnické prostředky pro sociální služby dle § 36 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, které jsou klientům poskytovány prostřednictvím osob s odbornou způsobilostí k výkonu zdravotnického povolání;
- pořízení asistenčních a asistivních technologií;
- systémy protipožární ochrany;
- pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu;
- projektová dokumentace;
- související výdaje;
- zabezpečení výstavby (pořízení služeb);
- povinná publicita;
- náklady na zkoušky nebo testy související s uváděním majetku do stavu způsobilého k užívání a k prokázání splnění technických parametrů, ovšem pouze v období do kolaudace (uvedení do trvalého provozu)
Přílohy žádosti
- Plná moc (pokud žádost podepisuje za žadatele jiná osoba)
- Doklad o právní subjektivitě žadatele
- Studie proveditelnosti zpracovanou dle vzoru
- Doklad o prokázání právních vztahů k nemovitému majetku, který je předmětem projektu
- Znalecké posudky se stanovením ceny pořizovaných nemovitostí
- Doklad prokazující povolení o umístění stavby v území dle stavebního zákona
- Doklad prokazující povolení k realizaci stavebního záměru dle stavebního zákona
- V případě stavebních úprav, které nepodléhají stavebnímu řízení bez ohledu na to, zda se jedná o způsobilý výdaj, či nikoliv, doloží žadatel vyjádření příslušného stavebního úřadu potvrzující tento fakt. Doložení této skutečnosti formou čestného prohlášení není akceptovatelné
- Projektovou dokumentaci stavby v podrobnosti pro vydání stavebního povolení, která je součástí žádosti o stavební povolení, nebo je ověřená stavebním úřadem ve stavebním řízení
- Čestné prohlášení o skutečném majiteli, je-li relevantní
- Doklad o zajištění dostatečných finančních prostředků na financování projektu nebo jeho části, pokud bude projekt rozdělen na více fází
- V případě koupě nemovitosti dokládá žadatel čestné prohlášení prodávajícího, které deklaruje, že současný či některý z předchozích vlastníků nemovitosti neobdržel v posledních deseti letech před podáním žádosti o podporu z RRF dotaci z veřejných zdrojů (dotace z Fondů EU atp.) na nákup dané stavby/pozemku, popř. rekonstrukci objektu
- Položkový rozpočet stavby vypracovaný na podkladě aktuálního ceníku ÚRS/RTS
- Souhlasné stanovisko subjektu, který vydal komunitní plán sociálních služeb, střednědobý plán rozvoje sociálních služeb kraje nebo Národní strategii rozvoje sociálních služeb 2016–2025
- Pověření k výkonu služby obecného hospodářského zájmu
- Protokol k výpočtu tepelné stability v létě dle ČSN 730540-2:2011
- Závazné stanovisko orgánu památkové péče, pokud je pro daný projekt relevantní
- Prohlášení autorizované osoby v oboru technika vnitřního prostředí
- Souhlas zřizovatele s realizací projektu v případě příspěvkových organizací územně samosprávných celků nebo státních příspěvkových organizací
- Kontrolní protokol dle Technických pokynů k uplatňování zásady „významně nepoškozovat“ podle nařízení o Nástroji pro oživení a odolnost
- Energetický posudek zpracovaný podle zákona
- Průkaz energetické náročnosti budovy
- Odborný posudek, zpracovaný odborně způsobilou osobou v souladu s Metodikou posuzování staveb z hlediska výskytu obecně a zvláště chráněných synantropních druhů živočichů, posuzující výskyt živočichů na zateplovaném (rekonstruovaném) objektu, pokud je pro daný projekt relevantní
- Doklad o existenci historie subjektu
Služby dotačního řízení projektu
Naše politika vztahu ke klientovi je založena na sdílení rizika. Pokud jsme neúspěšní při získání grantu, platíte nám pouze stanovený paušál, který je až nulový. Drtivou část odměny platíte tedy na základě podpoření projektu. Náš zájem na Vašem úspěchu je proto oboustranný a vzájemně motivující.
Příprava a podání projektové žádosti o dotaci
- Vypracování vlastní dotační žádosti
- Vypracování projektové dokumentace včetně studie proveditelnosti, CBA a dalších příloh
- Komunikace s koordinátorem programu
- Další služby s ohledem na typ projektu.
Dotační řízení a administrace projektu
- Metodická podpora věcného i finančního řízení projektu pro zajištění souladu realizace projektu s dotačními pravidly
- Zpracování informací o stavu realizace projektu a přehledu uskutečněných výdajů projektu, povinné publicity a výběrových řízeních
- Vyplnění a odeslání monitorovacích zpráv, včetně závěrečné zprávy
- Zpracování případných žádostí o změnu projektu a metodická podpora při případných kontrolách projektu.
Realizace a administrace výběrových řízení
- Metodická podpora ve všech fázích procesu zadání zakázek
- Příprava zadávací dokumentace
- Příprava vzorových podkladů pro jednání výběrových komisí
- Elektronická archivace všech dokumentů souvisejících s výběrovými řízeními v elektronických systémech poskytovatele dotace.
Naše historie a reference
Vybrané reference našich projektů během naší 18leté poradenské historie naleznete na tomto odkazu.
GRANT ADVISOR se v roce 1999 stal první společností na trhu poskytující komplexní dotační služby ve všech oblastech podpory a od té doby jsme aktivně napomohli k čerpání desítek miliard korun v rámci národních i evropských programů.
Díky našemu brzkému vstupu na trh jsme autorem řady inovací - například jsme také autorem první denně aktualizované online grantové databáze s možností mailingu na míru. Námi nastavené standardy převzala řada našich největších konkurentů.
Kontakt
- Ing. Martin Dítě, jednatel
- E-mail: m.dite@grantadvisor.cz
- Mobil: +420 605 803 502
Naše úspěšnost
Dosahujeme nadstandardní úspěšnosti při schvalování námi předložených žádostí. Pokud bychom se měli srovnávat s konkurenty, kteří o sobě tvrdí, že v rozsahu stovek žádostí dosahují úspěšnosti 98 - 100%, pak se můžeme pochlubit úspěšností ve výši 109%. "Papír snese vše". Ale vážně.
V rámci programů strukturálních fondů dosahujeme více než 85% úspěšnosti díky výběru vhodných projektů, což je vysoce nadstandardní a realistická míra. Důvody případné neúspěšnosti - pokud je to relevantní - vždy umíme předvídat a je na vzájemné domluvě s klientem, zda rizikový projekt podat. Protože naše projekty vybíráme pečlivě a neprodukujeme dotační žádosti masově - soustřeďujeme se nejen na schválení žádostí, ale také na to, aby projekt byl realizován hladce a bez zbytečných sankcí.