Načítám...

Načítám...

IROP 30. VÝZVA – SOCIÁLNÍ SLUŽBY

Uzávěrka: 31. 12. 2027
Nejzazší datum ukončení realizace projektu: 30. 6. 2029
Alokace: 1 102 373 341 Kč (MRR) a 897 932 753 Kč (PR)
Výše dotace: 70 - 100 % (např. NNO 95 %)
Podporovaná místa realizace: méně rozvinuté regiony, přechodové regiony

Účel projektu 1: Vybudování/pořízení nových kapacit pro poskytování sociálních služeb dle zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách, v druhu, formě a kapacitě určené v žádosti o podporu.
Cíl projektu 1: Zajištění poskytování sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v druhu a kapacitě určené v žádosti o podporu do 6 měsíců od ukončení realizace projektu.

Účel projektu 2: Zkvalitnění materiálně technické základny stávajících služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v druhu, formě a kapacitě určené v žádosti o podporu.
Cíl projektu 2: Zajištění poskytování sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v druhu a kapacitě určené v žádosti o podporu od data ukončení realizace projektu.

Podporované aktivity

Infrastruktura sociálních služeb

Podporován bude nákup budov, zařízení a vybavení, výstavba budov a stavební úpravy, které vytvoří podmínky pro kvalitní poskytování ambulantních a terénních sociálních služeb a pobytových služeb prevence. Vytvoření, obnova a zkvalitnění materiálně technické základny těchto nových a stávajících sociálních služeb pro práci s cílovými skupinami. Sociální služby jsou definovány zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.

V případě nákupu vozidel pro sociální služby se musí jednat o vozidla na alternativní paliva (CNG/elektro/vodík) nebo na konvenční paliva (benzín/diesel), v obou případech splňující emisní limit 50 g CO2/km. U vozidel jsou uplatněny následující limity celkových způsobilých výdajů:

  • maximální výše celkových způsobilých výdajů pro pořízení automobilu bez dalších úprav je 1 820 000 Kč,
  • maximální výše celkových způsobilých výdajů pro pořízení automobilu s úpravou pro převoz osob s omezenou schopností pohybu je 2 210 000 Kč.

Oprávnění žadatelé

  • obce
  • kraje
  • dobrovolné svazky obcí
  • organizace zřizované nebo zakládané kraji / obcemi / dobrovolnými svazky obcí
  • organizační složky státu (OSS)
  • příspěvkové organizace OSS (PO OSS)
  • církve, církevní organizace (oblasti: podpora nebo ochrana osob se zdravotním postižením a znevýhodněných osob; sociální služby; aktivity sociálního začleňování)
  • nestátní neziskové organizace (oblasti: podpora nebo ochrana osob se zdravotním postižením a znevýhodněných osob; sociální služby; aktivity sociálního začleňování)

Způsobilé výdaje

  1. Přímé výdaje

Pořízení stavby formou výstavby a stavební úpravy

  • výstavby, přístavby, nástavby nových budov sloužících k poskytování registrovaných sociálních služeb, či jejich zázemí;
  • stavební úpravy (rekonstrukce, modernizace apod.) stávajících budov sloužících k poskytování registrovaných sociálních služeb;
  • vytvoření zázemí pro poskytování registrovaných sociálních služeb ve vazbě na základní činnosti sociálních služeb dle zákona o sociálních službách a vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen “vyhláška č. 505/2006 Sb., o sociálních službách”);
  • administrativní zázemí / kanceláře včetně jejich vybavení pro poskytování sociální služby;
  • provozní zázemí pro pracovníky zajišťující úklid a údržbu prostor pro poskytování sociální služby;
  • vybudování zázemí pro (hromadné) stravování (vývařovny) včetně vybavení pro klienty dané sociální služby, pokud je poskytnutí stravy součástí poskytované sociální služby;
  • vybudování a stavební úpravy souvisejících inženýrských sítí (vodovod, kanalizace, plyn, elektrické vedení) v rámci stavby, která je součástí projektu a projektové dokumentace stavby (způsobilým výdajem je přípojka realizovaná i mimo pozemek hlavní stavby, pokud je tato přípojka součástí projektové dokumentace a souvisí s realizovaným projektem);
  • zeleň v okolí budov a na budovách (vegetační střechy a fasády, aleje, hřiště, sportovní hřiště, parky a zahrady);
  • zvýšení energetické účinnosti při renovaci/výstavbě budov

Nákup stavby (podmíněno oceněním znaleckým posudkem)

Pořízení majetku / Pořízení vybavení staveb

  • pořízení vybavení pro zajištění provozu zařízení s odůvodněnou vazbou na poskytování sociálních služeb (dlouhodobý a krátkodobý hmotný a nehmotný majetek) dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách a vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách;
  • pořízení kompenzačních pomůcek pro poskytování sociální služby, včetně krátkodobého zapůjčení klientovi s odůvodněnou vazbou na poskytování sociální služby, a to ve vztahu ke kapacitě sociální služby;
  • pořízení vozidla pro účely poskytování sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách;
  • pořízení asistenčních a asistivních technologií, a systémů protipožární ochrany.

Daň z přidané hodnoty (pokud příjemce dotace nemá nárok na odpočet daně na vstupu)

Nákup pozemku (podmíněno oceněním znaleckým posudkem)

  • Pořizovací cena pozemků může být započtena maximálně do výše 10 % celkových způsobilých výdajů na projekt. V případě opuštěných nemovitostí dříve používaných k jiným účelům, které zahrnují budovy, se tento limit zvýší na 15 %. V případě, že projekt zahrnuje oba typy pozemků, je možné uplatnit na druhý typ pozemků 15 %, nicméně způsobilé výdaje v součtu za všechny pozemky.
  1. Nepřímé výdaje – paušál 7 %

Dokumentace žádosti o podporu

  • Projektová dokumentace a dokumentace pro realizaci projektu
  • Administrativní kapacity a řízení projektu
  • Poplatky
  • Režijní, provozní a jiné náklady
  • Publicita projektu
  • Další náklady související s projektem

Indikátory

554 010 Počet podpořených zázemí pro služby a sociální práci
554 101 Nová kapacita podpořených zařízení pobytových sociálních služeb
554 201 Rekonstruovaná či modernizovaná kapacita podpořených zařízení pobytových sociálních služeb
554 301 Nová kapacita podpořených zařízení sociální péče
554 401 Rekonstruovaná či modernizovaná kapacita podpořených zařízení sociální péče
554 611 Počet uživatelů nových nebo modernizovaných zařízení sociální péče za rok
323 000 Snížení konečné spotřeby energie u podpořených subjektů

Cílové skupiny

  • osoby sociálně vyloučené či ohrožené sociálním vyloučením
  • osoby s postižením
  • osoby s chronickým a duševním onemocněním
  • osoby se specifickými potřebami vyplývajícími z jejich zdravotního stavu, které potřebují vysokou míru podpory, a jejich osoby blízké
  • rodiny s nezaopatřenými dětmi v nepříznivé sociální situaci
  • mladé dospělé osoby opouštějící ústavní nebo náhradní rodinnou péči
  • oběti domácího a genderově podmíněného násilí a osoby tímto násilím ohrožené
  • osoby v bytové nouzi
  • senioři
  • ohrožené děti
  • uprchlíci, migranti
  • národnostní skupiny (zejména Romové)
  • bezdomovci

Povinné přílohy

  1. Plná moc
  2. Zadávací a výběrová řízení
  3. Doklady k právní subjektivitě žadatele
  4. Studie proveditelnosti
  5. Doklad o prokázání právních vztahů k nemovitému majetku, který je předmětem projektu
  6. Doklad prokazující povolení umístění stavby v území dle stavebního zákona
  7. Doklad prokazující povolení k realizaci stavebního záměru dle stavebního zákona
  8. Znalecký posudek
  9. Projektová dokumentace stavby
  10. Rozpočet stavebních prací
  11. Povinné přílohy prokazující vyhodnocení žadatele o podporu z pohledu podniku v obtížích
  12. Podklady pro stanovení kategorií intervencí a kontrolu limitů
  13. Smlouva o zřízení bankovního účtu
  14. Výpis z Evidence skutečných majitelů
  15. Průkaz energetické náročnosti budovy (PENB)
  16. Souhlasné stanovisko subjektu, který vydal Strategický plán sociálního začleňování, Plán sociálního začleňování, komunitní plán nebo krajský střednědobý plán rozvoje sociálních služeb, v případě sociálních služeb nadregionálního nebo celostátního charakteru, které jsou financovány podle § 104, odst. 3, písm. a) zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách Národní strategii rozvoje sociálních služeb 2016-2025.
  17. Pověřovací akt
  18. Vyjádření řídicího výboru MO/A o souladu projektového záměru s ISg ITI

NABÍDKA PORADENSKÝCH SLUŽEB 

V souvislosti s uvedenou výzvou Vám nabízíme dotační poradenství v rámci přípravné i realizační fáze projektu.

Předmětem nabídky je:

  • vypracování žádosti o dotaci
  • vypracování studií proveditelnosti včetně analýzy nákladů a přínosů
  • poradenská asistence při uzavření Smlouvy o poskytnutí dotace
  • metodické nastavení pravidel pro dotační řízení projektu
  • realizace akcí publicity
  • podání všech monitorovacích zpráv
  • podání žádostí o platbu
  • činnosti související s veřejnými zakázkami / výběrovými řízeními
  • zastupování Objednatele v komunikaci s poskytovatelem dotace
  • ostatní podpůrné činnosti související se získáním a udržením dotace

Cenová nabídka ve fázi přípravy žádosti a vydání Rozhodnutí

Naše cenová politika je založena na sdílení rizika. Pokud jsme neúspěšní při získání grantu, platíte nám pouze stanovený paušál. Ten pokrývá některé z našich nákladů vzniklých zpracováním žádosti. Náš zájem na Vašem úspěchu je proto oboustranný a vzájemně motivující. Pokud to bude možné, po vzájemné dohodě lze úspěšnostní odměnu fakturovat tak, aby ji bylo možné evidovat jako nepřímé výdaje projektu, které tvoří 25% zdrojů projektu nad rámec přímých výdajů projektu.

Cenová nabídka ve fázi realizace

Cenová nabídka se v realizační fázi odvídí od mnoha parametrů. Rádi Vám ji zašleme na základě specifikace aktivit projektu.

Další způsobilé výdaje projektu

Projektová dokumentace a dokumentace pro realizaci projektu

  • projektová dokumentace;
  • odborné a znalecké posudky pro přípravu projektové dokumentace;
  • administrativní výdaje související s územním a stavebním řízením;
  • hydrogeologický průzkum;
  • archeologický průzkum;
  • geodetické zaměření pozemku a vyhotovení geometrického plánu;
  • dokumentace v procesu EIA;
  • plán BOZP;
  • výkon dozoru BOZP;
  • audity;
  • další související průzkumy, inženýring projektu, technický dozor investora, autorský dozor.

Administrativní kapacity a řízení projektu

  • externí služby související s realizací projektu;
  • zpracování Zpráv o realizaci projektu, žádostí o platbu, účetnictví, archivace dokumentů k projektu;
  • hrubá mzda, plat nebo odměna z dohod zaměstnanců pracujících na přípravě a realizaci projektu;
  • zákonem stanovené povinné výdaje zaměstnavatele za zaměstnance pracujícího na projektu;
  • tuzemské cestovní náhrady: jízdné v ČR, ubytování v ČR, stravné v ČR.

Poplatky

  • pojištění majetku pořízeného z dotace;
  • poplatky související s uzavřením kupní smlouvy, popř. smlouvy o smlouvě budoucí kupní;
  • poplatky související s nákupem nemovitostí a se zápisem do katastru nemovitostí;
  • poplatky za vydání stavebního povolení;
  • odvody za vynětí půdy ze zemědělského půdního fondu;
  • jiné správní poplatky.

Režijní, provozní a jiné náklady

  • nájemné;
  • operativní leasing zařízení či vybavení;
  • energie, vodné, stočné v nemovitostech využívaných k realizaci projektu;
  • hardware pro účely řízení projektu;
  • software pro účely řízení projektu;
  • internetové připojení;
  • telefonické připojení;
  • úklid;
  • nosiče pro záznam dat;
  • kancelářské potřeby.

Publicita projektu

Další náklady související s projektem

  • výstavba/realizace dobíjecí stanice a pořízení souvisejícího vybavení pro nabíjení elektromobilů a plug-in hybridů;
  • úpravy venkovního prostranství v areálu poskytovatele sociálních služeb (např. oplocení, chodníky, bezbariérový vstup do objektu) související s realizací projektu;
  • parkovací stání v rámci areálu nezbytné pro provoz zařízení, včetně příjezdových komunikací v rámci areálu a nezbytného doprovodného vybavení;
  • demolice původního objektu na místě realizace projektu;
  • veřejné osvětlení mimo areál sociální služby;
  • spotřební materiál včetně materiálu k pořízenému vybavení (papír, toner, hrnčířská hlína, barvy, látky apod.);
  • vzdělávání zaměstnanců;
  • ostatní náklady související s projektem a nespadající pod přímé výdaje nebo do nezpůsobilých výdajů.

Naše reference

  • Profesionalizace ADRA, o.p.s. - ADRA, o.p.s.
  • Služby schizofrenikům v domácím prostředí - DOTYK II, o.p.s.
  • Profesionalizace organizace - ADRA, o.p.s.
  • Víme jak na to - DOTYK II, o.p.s.
  • Služby schizofrenikům v domácím - DOTYK II, o.p.s.
  • Zefektivnění terénních služeb Unie neslyšících Brno - Unie neslyšících Brno, z.s.
  • Automobil zkvalitní sociální rehabilitaci - Dotyk II, o.p.s.
  • Automobil zkvalitní terénní sociální práci - Dotyk II, o.p.s.
  • Vytvoření multifunkčního vzdělávacího centra pro sluchově postižené v Olomouci - Unie neslyšících Olomouc
  • Profesionalizace vybrané pacientské organizace 
  • a mnohé další

MAPA REGIONÁLNÍ PODPORY

Regionální mapa

VÝBĚROVÁ (ZADÁVACÍ) ŘÍZENÍ

Nabízíme Vám kompletní servis pro zadávací řízení dle zákona o veřejných zakázkách, příp. také provedení zadávacího řízení dle pravidel jednotlivých dotačních programů.

Naše služby zahrnují především:

  • Organizaci zadávacího řízení
  • Spolupráci při tvorbě zadávací dokumentace a zadávacích podmínek
  • Vyhotovení oznámení o zadání veřejné zakázky
  • Administrativní a organizační zajištění průběhu vlastní soutěže
  • Vyhodnocení zadávacího řízení
  • Příprava smlouvy pro vítěze vzešlého z výběrového řízení
  • Metodická pomoc uchazečům o veřejnou zakázku

KONTAKT

GRANT ADVISOR, spol. s.r.o.

Ing. Martin Dítě, jednatel společnosti

Ing. Aneta Jirešová